Den som är satt i skuld är inte fri

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.2580044-farliga-lockpriser


Inkassobolagen gick 700 milj i vinst förra året,
Konsumentskulder i okt 155 miljarder
total skuld 2 490 miljarder mest bolån
på 10 år har betalningsförlägganden fördubblas till 1 16 milj ärenden i fjol

Jag har själv betalt av cyklar, möler, tv m m på det ljuva 70 - 80 talet, dä bankerna nästan kasta pengar efter oss.
N sitter jag fortfarande och betalar av på dessa lån samt avbetalningar. Ett liv som jag inte ens skulle önska min värsta ovän.
Jag har inte det lika förspänt som de som får vara med på Lyxfällan, utan jag lever på existensminimum och  gjort det i 17 år och ska enl Kronofogden om allt går som det ska vara skuldfri om c:a 5 år. Jag kan inte hyra lägehet var jag vill, ej heller skaffa mobil eller internet abbonemang mm utan ev borgensman.

jag får vända på varenda krona, och detta för att jag en gång i tiden, började handla på kredit, de är en snöboll som hur snabbt som helst blir en lavin. Jag har troligtvis betalt de jag köpt minst 2 ggr om, detta på grund av räntorna. Ser bra ut i reklamen men för guds skull, kan Du inte spara till de Du vill ha eller inte bet kontant. Gör det inte då. Kanske har ni bra ekonomi nu, hade jag med då, men de räcker med att bli arbetslös eller sjuk, och allt kan gå åt skogen.

för som Göran Persson sa en gång i tiden och troligtvis det bästa han sagt enl mig "Den som är satt i skuld är inte fri"

Kommentarer
Postat av: EW

De sista citatet snodde nog Göran från Ernst Wigforss som sa det redan 1932...

2011-11-03 @ 23:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0